2024-03-29 10:24:12, Boldog névnapot Auguszta !
Kereés az oldalon

Irány Pozsony!

Szabó Gréta - 2017-07-20 10:00:00
Programok
utazás Pozsony nyár kirándulás

Korábban is említettem, hogy a nyár tele van lehetőségekkel. Én személy szerint olyan ember vagyok, aki nagyon szeret utazni és világot látni.

Most egy olyan városnézési lehetőséget szeretnék bemutatni, melyre talán sokan nem gondolnak, vagy nem is tudnak arról, hogy milyen egyszerűen el lehet jutni oda.
Ez a város egykoron Magyarországhoz tartozott, jelenleg pedig nem más, mint Szlovákia fővárosa: Pozsony! Szlovákul egyszerűn csak Bratislava-nak hívják.

A MÁV szolgáltatásainak köszönhetően Budapest Keleti pályaudvaráról mindennap 2 óránként indul nemzetközi vonat Pozsonyba (ha véletlen elaludnánk rajta, még Prágába is kiköthetünk vele, csak vigyázzunk a ráfizetéssel) és kereken 2 óra 42 perces menetidő után már le is léphetünk Pozsony vasútállomásának porondjára. A vonat kényelmes, jól felszerelt (étkező kocsi, mosdó van) és légkondicionált, sőt a menetjegy ára sem vészes, sokszor az utazási irodák egy egynapos kirándulásért jóval többet kérnek, és melléje szoronghatunk a buszon is.

Természetesen, mielőtt elindulnánk, ne felejtsünk el beugrani egy valutaváltóba, mert Szlovákiában az euró az elfogadott pénznem. Nehogy annyira elragadjon minket a hév, hogy véletlen csak magyar forinttal lépjük át a határt, mert ha szeretnénk egy kicsit költekezni hoppon maradunk. És, hogy érdemes-e egy-két dolgot vásárolni? De még mennyire! Ugyanis az árak teljesen hasonlóak a hazai körülményekhez, szóval nem kell arra gondolni, hogy úristen ezt itthon olcsóbban is megvehettem volna. Egyáltalán nem biztos, sőt! Pozsony a fiatalok kedvenc szórakozóhelye, mert fantasztikus éjszakai élettel bír és tényleg rendkívül pénztárca barát. Nem véletlenül nevezik a várost Bratislava helyett sokszor "Partyslava"ának!

A vasútállomástól mindössze 15-20 percnyi kényelmes sétával könnyedén elérhetjük Pozsony belvárosát (az óvárost), mely csak úgy pezseg az élettől. Ezt az utat érdemes megtenni az úgynevezett Stefánikova utcán, mert akkor betekintést nyerhetünk a gyönyörű Grassalkovich-palota parkjába, melyben egy szökőkút, több szobrász műalkotás és műemlék tekinthető meg. Kilépve a parkból és tovább haladva kiérünk a Hodza-térre, ahonnan teljes pompájában látható a palota főbejárata.

Innen tovább haladva pedig 5 perc a belváros, ahol arra menjünk, amerre a lábunk visz! Minden sarkon ezernyi látnivaló található. Templomok, souvenir boltok, éttermek (éljen a sztrapacska!), műemlékek, szökőkutak. A szlovák sörözőkről nem is beszélve (ha itt járunk nem szabad kihagyni egy igazi szlovák sör megkóstolását!), megspékelve a leggyönyörűbb épületekkel és macskaköves utcákkal. További érdekesség, hogyha éles szemmel nézzük az épületeket, némelyiken kiszúrhatunk 1-1 ágyúgolyót, melyek azokra az időkre akarnak emlékeztetni, mikor Napóleon ágyúostrom alatt tartotta Pozsony városát.

Ha úgy döntünk, hogy a belvárosban már minden láttunk, akkor semmiképp se induljunk haza anélkül, hogy ne sétálnánk fel a várhoz, mely kimagasló ékköve a városnak, és odafentről gyönyörű panoráma tárul elénk.

2017_0716183548_21972439_92acb1333e11a24318449a5e47c30698_xl.jpg2017_0719123908_greta6.jpg

Tovább szépíti Pozsonyt, hogy a Duna átszeli és emiatt több híd is található a városban. A város különlegessége az alábbi képen látható „UFÓ” (a túristák szavával élve). 7 euróba kerül a feljutás a csészealjba, azonban ez az összeg levásárolható a fent található étteremben, melyből szintén gyönyörű panoráma nyílik a városra és magára a várra is.

Ha mindezek után sem fáradtunk el, visszatérve a belvárosba nyugodtan szoborvadászatba kezdhetünk, mert nagyon sok érdekesebbnél érdekesebb alkotás van elrejtve az utcákon, és mi tagadás, hogy ma már mindenki szeret pózolni és ezekkel a szobrokkal lehet is!

2017_0719123908_greta4.jpg2017_0719123908_greta3.jpg2017_0716183548_napoleon.jpg2017_0716183548_4210319-the_photographer_statue_bratislava.jpg2017_0719123908_greta2.jpg

Ha a haza utat nézzük, szintén 2 óránként indulnak vonatok Pozsonyból Budapestre 2 óra 42 perces menetidővel.

A cikkben leírt érdekességek mind láthatóak gyalogosan, bármiféle közlekedési eszköz (troli, busz, kisvonat) igénybevétele nélkül és egy 7 órás időintervallumban bőven megjárhatók. Természetesen Pozsony minden látnivalója nem férhet bele egy napba, de egy nap alatt is rengeteg különlegességet nézhetünk meg, anélkül, hogy rohanni kellene, és számtalan, csodálatos élménnyel leszünk gazdagabbak. Akár családdal, akár baráti társasággal, akár a párunkkal utazunk.

Ha mégis több napot szeretnétek eltölteni a városban, akkor én a helyetekben ebben a hotelban biztos megszállnék egy éjszakát:

Garantálom, hogy nem fogtok unatkozni benne! ;)

Ha kedvet kaptatok egy kis kirándulásoz, akkor kellemes utazást kívánok minden kedves olvasónak!